tisdag

morgon promenix i skogen.

Idag började jag dagen med att gå en power walk runda. Detta gjorde jag på en slinga som ligger ett par km här ifrån. Både jag och min vovve älskar denna slingan. Dels för att slingan är vid gjord med såg flis så det är mjukt härligt underlag, och sedan är det så att skogen där är så underbar. slingan är inte så lång den är 1,2 km så man går ett par varv, alltså är skogen där inte så stor för sligan går liksom i utkanten av den.
Denna skog är även känd för att ha en del vildsvin:) Så när jag går där idag och njuter av solen och kämpar på med stavarna i högsta hugg så tycker jag bestämt att jag hör dom.....tomtarna som jag är säker på att dom bor i denna skogen. Jag tycker mig skymta tomte barn som rider på vildsvin ungar och smyger på oss och fnittrar.
Ibland så springer min vovve in i skogen. Då stinger det till en avundsjuk känsla i brösten. Alla vet ju att skogstomtar är sådana djur vänner, så jag är helt säker på att han är där inne och pratar med dom. Åhhhh vad jag oxå skulle vilja detta.
Fast jag går ju denna slingan ganska ofta så vem vet, snart kanske dom vågar prata med mig oxå, inte bara smyga där inne bakom träd och buskar.
Emmalill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar