söndag

Loppis i Moheda

Idag var jag Eve och barnen på min favis loppis. Det är en STOR loppis och där finns MASSOR av grejer. När jag köper något så tänker jag alltid igenom det mitt vis, hur svårt är det att damma det, dra det till sig damm och vart ska det stå. Så klart tänker jag på detta även när jag går här. Hur håller man ett sådant här ställe rent????
Men börjar man kolla noga så finns det ju an massa filurer, krumelurer, tomtar och små, små, små troll. Dom klättrar omkring med små hinkar i förkläden och kluten med trasor och skurborstar. På en hylla satt ett gäng filurer och putsade silver skrattade och mös. På ett annat ställe höll 2 tomtar på att laga en byrå med hammare och spik i högsta hugg. Några troll satt och vek gamla linne handdukar. Självklart tänkte jag belåtet, det är dom som gör stället. Vad vore en loppis utan en massa filurer, krumelurer, tomtar och troll??

Emmalill

1 kommentar:

  1. Tack för din fina kommentar hos mig!
    Jättefina tavlor gör du..hoppas din dröm slår in en vacker dag.

    Ha en fin onsdag/Sophia

    SvaraRadera