måndag

I skogen på Öland.

Jag och min man har varit på mini semester på Öland. Vi har campat på norra öland, med vår husvagn. Till min stora lycka hittade jag 2 jätte trevliga slingor att motionera på. En runda var utmärkt till 5 km och den andra till 2,5 km. Vilket passa mig o vovven perfekt då vi kunde först gå den ena och sedan den andra.
Så idag när vi gick förmiddags rundan så stannade min vovve och kissade på en stubbe, till min stora förtvivlan eftersom jag förstod att där bor det förmodlingen en lite filur familj.
Och mycket riktigt så hörde jag ett lite skrik där inne. Så jag kikade in och där satt en hel familj filurer med paraplyer. Då sa den lilla filur mamman argt till sin man. "Har du inte lagat taket till nästa års hundutställning så blir jag galen. Hela lunchen är ju förstörd nu." och den lille filur pappan muttrade, "jaja" tillbaka. upps, tänkte jag och skyndade på där ifrån med min kissande vovve.

Emmalill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar