onsdag

Kantarell arme.

Idag hade jag en god vän med på min motions runda + en extra hundJ Vi gick min älskade slinga som det bor tomtar och vildsvin runt. Vi gick i ett bra tempo och var inne på vårt sista varv när vi hörde ett trummande sus och en lite starkare röst som styrde takten med ”hup, hup, hup, hup” Mitt över stigen kommer det en kantarell arme spatserandes. ”HALT” skriker den lille ledar kantarellen, ”låt människofolket passera med deras fyrfotade vänner”
Och så var det min nyfikenhet som bubblade igen. ”vart marschera ni mot då?” ”Jo du lille vän”, svara kantarellen som var 30 gånger så liten som jag, ”vi ska ha mosskrig mot kalle-johanana” ”Mosskrig??” svara jag lite skeptiskt ”hehe, ja en fin dag som denna måste man hitta på roliga saker” ”Efter brukar vi ha fest och grilla barr och annat gott” ”ok”, sa jag och nickade. ”men gå först ni då” sa jag ”tack frun” svarade kantarellen och lyfte på hatten och bugade sig. Helt fascinerade stod vi och bara kollade när säkert 60 kantareller marscherade iväg i takt till en trumma och ledarens ”hup, hup, hup”
Undra vilka jag träffa imorgon?

Emmalill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar