onsdag

Kyrkråttor

Kyrkråttor är riktigt trevliga råttor. Dom bor och jobbar i kyrkan. Jag är inte jätte kristen, men jag är inte okristen, vet nog inte riktigt vad jag är. Men då och då hamnar man ju på en gudstjänst. Ibland är det riktigt givande att gå dit men ibland är dom tyvärr lite långtråkiga. då brukar våra kyrkråttor komma och spela lite luffarschack. Alltid lika trevliga och absolut inte dåliga förlorare. Ibland går jag till kyrkogården för att det är så vackert där. Då brukar dom promenera runt med dig och berätta om dom olika personerna som ligger begrava där. Alla har ju levt ett liv och inget är likt den andres så det är så himla kul att höra. Först var jag väldigt förvånad över att dom visste så mycket om alla. Men dom förklarade att dom bott i kyrkan i många, många år och därmed varit med på massor av begravningar och kyrkkaffet, och där berättas alltid en massa intressant om dom som gått vidare, vad dom gjort i sina liv och vilka som är deras familjer och nära och kära. Så det är klart att dom kan så mycket och möss

Emmalill

1 kommentar:

  1. iaskagertlonn@hotmail.com9 september 2009 kl. 19:23

    Ännu ett bokkoncept. Jätte mysigt
    kram faster aster

    SvaraRadera