söndag

Häromdagen på shopping.

För ett par dagar sedan var jag på indiskan för att köpa deras underbara stickade långstrumpor. Så när jag står där och håller i en strumpa så känner jag hur det ryker i den. Jag vänder på strumpan och tittar. Oj vad förvånad jag blev, där hängde 6 sty krumelurer. Den lilla tjej krumeluren som hängde närmast skrek genast till mig ”släpp den, vi såg den först” ”ok, ok sa jag” och släppte den. Lite nyfiken som man är så kunde jag inte låta bli och fråga, ”ursäkta men vad ska ni små små krumelurer med en sådan stor strumpa, den rymmer ju alla er och några till?” ”precis” sa den lilla kaxiga krumeluren ” du kanske inte ha märkt det men det är snart höst ute och vi är en stor familj, så vi tänkte göra om den till en stor sov säck vi alla kan sova i” ”aha” sa jag, ”det var smart” Så tog jag ett annat par strumpor och gick.

Emmalill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar