torsdag

Ikea

Japp idag var vi på Ikea. Om du inte träffat på en krumelur innan så kan du räkna med att göra det där.

Alltid när jag är på Ikea så handlar jag ett gosedjur till min vovve. När jag stod och valde där i den stora lådan och kände och klämde på som så skriker det plötsligt till ”släpp mig” rädd som jag blev släppte jag ju direkt var av ett nytt skrik kom ” vad gör du? Du kan ju inte bara kasta iväg mig” ”förlåt” skyndade jag mig att säga men såg inte riktigt vart den lille krumeluren tog vägen. Då fick jag syn på 2 sprattlande ben. Han hade ju hamnat med huvudet neråt så klart. Och inte bara det helt plötsligt dök det upp en massa små krumelur huvuden överallt. Det borde jag ha räknat ut, krumelurer kommer sällan ensamma.
Snabba som dom är hoppade dom genast över till min vagn. ”får vi åka med dig? Snnnääälllllllllla” ”ok” sa jag, man blir ju alltid så glad av deras sällskap.

Är du också en sådan som har svårt att gå förbi tygavdelningen utan att köpa lite tyg eller en kudde eller så. Jag är definitivt en tygoholick. Brukar du också stå där och tycka att du mäter så noga och ändå blir det ALLTID mer tyg än du mätt upp till när du väger det. Då har du träffat krumelurena. Jag tycker inte om att skylla ifrån mig, Men dom vill ju alltid hjälpa till att mäta och kommer aldrig överens, därmed tar dom alltid lite extra. Inte bara det, detta eviga tjabb om vem som ska klippa och vem som klippte sist osv. Klart att den avdelningen tar längst tid att gå igenom. Tyvärr tror inte min man på mig när jag förklara att ”det var krumelurena”.

Emmalill

1 kommentar:

  1. Dom där jävla krumelurerna;) Ikea är full av dom!

    SvaraRadera